Disse fjerne indvendinger og se din eBay auktioner flyve
Indsigelser er disse punkter, tro nogle gange små problemer, der gør en tilbudsgiver eller en køber om igen om at gå til dit tilbud.
Du skal fjerne så mange af disse klagepunkter, som du kan i din auktion beskrivelse.
Disse er slags indvendinger, som dine potentielle købere vil have.
Indsigelse 1
Er sælger pålidelige?
Køberen kender normalt ikke dig. Hvis de er seriøse tilbudsgivere de vil tjekke dig. Hvordan vil de gøre det?
a) en god Feedback Rating vil være én måde de vurderer du. Bestemmes i at få din feedback, og gøre det alle positive.
b) de måske også klikke sig igennem til din om mig side. Denne side giver dig mulighed for at udtrykke din personlighed og din ærlighed.
En af eBay’s standard om mig sideformater kan du få vist dine seneste feedbacks – altid nyttigt – og også dine andre auktioner, igen nyttig. Dette er ud over noget om dig selv, som hjælper med at vise, hvad en oprigtig og ægte person du er.
Og endelig, hvis du har et websted, hvorfra du sælger produkter eller tjenester, er du lov til at placere en direkte link til det fra om mig side. Dette er i skarp kontrast til din auktion beskrivelse side, hvor eBay ikke tillader direkte links til websider. Så Opret en About Me side og indarbejde de nævnte punkter.
c) en potentiel tilbudsgiver måtte ønske at stille dig et spørgsmål. Som de ved, er der en standard eBay facilitet hvor en tilbudsgiver kan stille en sælger et spørgsmål. Du bør virkelig velkommen spørgsmål. Hvorfor siger jeg dette?
Godt, hvis en tilbudsgiver stiller du spørgsmål, ved først og fremmest du, de er interesseret i dit tilbud. De ville ikke have spildt deres tid på at skrive deres spørgsmål til dig, hvis de ikke var. Så, ved at stille dem et spørgsmål de kvalificerede sig i som en reel mulighed. Og nu har du chancen for at direkte påvirke dem i deres svar på deres spørgsmål. Afhængigt af arten af deres undersøgelse har du mulighed for at formidle din integritet, ærlighed, troværdighed, fair avisannoncer, hjælpsomhed, ekspertise, viden, andre relevante produkter osv.
Så, hvis spørgsmål er sådanne gode ting, hvorfor ikke gøre det let for tilbudsgiver til at bede en? Altid har noget tekst i din auktion beskrivelse tilbyder at besvare eventuelle spørgsmål, med et link til din e-mail-adresse. Hvis du har lidt viden om HTML-kodning, vil du vide hvor let det er at gøre. Det er langt bedre end simpelthen påberåbe sig købere at finde den standard “Spørg sælgeren et spørgsmål” link, som eBay.
d) du kan overveje en moneyback garanti, hvis det er hensigtsmæssigt og du har “råd” det.
Hvorfor vil du eller vil du gøre dette?
Nå, når du tænker over det, i online-auktioner, køberen er normalt bedt om at tage alle risiko. De betale normalt sælgeren op foran – inden varen er leveret. Risikoen er alle deres, som sælgeren ikke udføre.
Til nogle købere, særligt på højere værdi elementer, er denne risiko så høj, at det kan få dem til at have andre tanker om budgivning. Du ved du er troværdige, men de ikke gør. Ved at tilbyde en moneyback garanti du tilbyder hvad er kendt som “risiko vending”. Du tager risikoen ud din køber. I realiteten påtage du sig risikoen.
Jeg ved, det virker, fordi jeg bruger det selv. I tusindvis af auktioner jeg har kørt, kan jeg tælle på den ene side antallet af mennesker, der har påberåbt sig mine penge tilbage garanti.
Hvis du kan praksis “risiko vending”, det vil hjælpe din auktion succesrate, og det er af afgørende betydning på hollandsk auktioner.
Indvending 2
Hvordan betaler jeg?
Altid maksimere antallet af betalingsmuligheder, du vil acceptere.
Du skal levere forskellige typer af betalingsmetoder til din købere:
PayPal
Nochex
FastPay
Check
Postanvisning
Bankens udkast
Bankoverførsel
Kontant
Du kan acceptere kreditkort/betalingskort på dine auktioner, hvis du åbner konti med relevante betalingsprocessorer. Disse aktiverer købere til at betale dig med en kredit-og betalingskort, selvom du ikke er en virksomhed, og du ikke har hvad er kendt som en Merchant konto.
Som du sikkert ved, er PayPal ejet af eBay. Derfor eBay gør det virkelig nemt for dig at tage PayPal betalinger fra din købere. Men glem ikke andre betalingsprocessorer som Nochex og FastPay. Det kunne bare være, at du ‘re interesseret køber kun har en Nochex konto eller en hurtig betale konto.
Åbning af konti er gratis. Betalende nogen via PayPal, er Nochex eller FastPay også gratis – hvilket er grunden til så mange auktion udbydere og købere bruge dem. Der er gebyrer for dig som sælger, dog, og disse afholdes, når du modtager penge og/eller når du overføre penge til din PayPal, Nochex eller FastPay konti til din egen bankkonto. Tjek de respektive gebyrer via deres websteder.
I min erfaring er afgifter rimelig for at give dig den betydelige fordel af at være i stand til at acceptere kredit/debetkort på dine auktioner.
Indsigelse 3
Koster leveringen?
Altid fuldt ud at beskrive dine levering oplysninger inden for din auktion beskrivelse. Være oppe foran om leveringsomkostninger.
Hvis tilbudsgivere eller købere ikke får denne detalje inden for auktion beskrivelse, kan de blive mistænksom, at sælgeren er at skjule noget og derfor beslutter ikke at byde. Der har været gange hvor sælgere har solgt varerne på hvad synes at være billige priser, men har oppustet leveringsomkostninger at kompensere, eller endda over kompensere. Aldrig gøre dette!
Der er ingen grund til hvorfor du ikke kan sige op foran hvor meget P & P vil være. Du kan finde ud af de virkelige leveringsomkostninger for det selskab, du planlægger at bruge. Du kan få disse oplysninger fra deres hjemmeside.
Når du har de post omkostninger kan du tilføje den passende håndtering og emballage omkostninger, og der har du det tal at lade din købere på forhånd ved, at du ikke skjule noget.
Du har netop fjernet en anden tvivl i dine potentielle køber sind.
Indsigelse 4
Hvad sker der, hvis varen ankommer beskadiget?
I beskrivelsen af din auktion skal du dække din politik i forbindelse med erstatning og forsikring.
Hvis du sælger højere værdi elementer kan du ønsker at overveje at bruge en leveringsservice, der omfatter forsikring. Husk, at selv om køberen har betalt for det, at varen er din ejendom, indtil det accepteres af køber. Så hvis det er beskadiget under transporten, er dit ansvar. Du bliver nødt til at arrangere en erstatning eller tilbagebetaling, og hævder din omkostninger tilbage via din forsikring.
Glem ikke, hvis du har brug for at have forbedret forsikringsdækning, det er helt rimeligt at medtage dette er i din leveringsomkostninger som vist i din auktion beskrivelse.
Indsigelse 5
Hvordan professionelle er en person, der har flere stavefejl?
Det er meget urimeligt, at enhver tilbudsgiver til at overse din auktion, bare fordi du har stavefejl. Er det ikke?
Dog kan de tro nogen, der ikke vil tage den ulejlighed at få deres stave korrekt kan være lige så uprofessionel andetsteds.
Du og jeg måske overveje den holdning at være urimeligt. Med stavekontroller tilgængelig, men er der ingen grund til at have nogen stavefejl, snigende gennem på din auktion side.
Så, stave kontrollerer din auktion beskrivelse side – venligst.
Indvending 6
Hvad skal jeg gøre nu?
Du bør altid “Spørg for ordren”. Med andre ord, foreslå dine potentielle køber at de fremsætte et tilbud i dag for denne værdifulde, sjældne, fantastisk, limited edition vare!
Og minde dem om, at når de vinder varen, vil de blive beriget af de stærkeste fordel du allerede har identificeret for dem i din auktion beskrivelse.
Indsigelser – Resumé
Hvis du bruger tid på at fjerne disse indvendinger, vil du blive tilbagebetalt smukt. Jeg kan garantere, vil du modtage mere ægte bud for hver af dine auktioner end hvis du havde forladt disse punkter hængende for tilbudsgiver til at tænke og gøre antagelser
Seneste kommentarer